BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Powered By Blogger

Jumaat, 1 Januari 2010

BILA USTAZAH DITANGKAP KHALWAT...

Hati siapa yang tidak sedih bila membaca kisah seorang yang bergelar ustazah ditangkap khalwat bersama pasangannya oleh sepasukan penguatkuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) di sebuah kondominium mewah hari Sabtu yang lalu.

Metro Online melaporkan;

Ustazah terbabit yang dipercayai berumur lingkungan 40-an ditahan bersama pasangannya yang juga warga pendidik hasil maklumat orang ramai.

Difahamkan ketika serbuan dilakukan pasangannya terbabit yang berkurung berdua-dua di dalam unit kondominium beralamat Kondo Vista, Bandar Sri Permaisuri, Bandar Tun Razak, pada jam 3 pagi terbabit sekaligus menimbulkan syak wasangka.

Malah mereka gagal mengemukakan sebarang dokumen untuk mengesahkan bahawa mereka adalah suami isteri atau pasangan muhrim ketika diminta berbuat demikian oleh pegawai terbabit.

Lebih mengejutkan lelaki terbabit yang berusia lingkungan 50-an, adalah seorang Ketua Jabatan di sebuah institusi latihan terkenal.

-------------------------------------------------------------------------------------

Saya harap berita ini tidak akan membuatkan kita semua berprasangka buruk terhadap mereka-mereka yang bergelar 'ustazah'. Sebagai umatNya, kita tidak dapat lari dari melakukan salah dan dosa biar apa pun status yang kita pegang di dunia ini.

Jika dulu kita membaca kisah seorang ustazah disesatkan oleh Ayah Pin, hari ini kisah yang melibatkan nama 'ustazah' muncul kembali.

Apapun, marilah kita semua membentengi diri kita daripada godaan nafsu dan syaitan dengan iman dan taqwa. Mudah-mudahan, kita semua akan mendapat perlindungan daripadaNya.

Read more: http://nuraflah.blogspot.com/2008/07/bila-ustazah-ditangkap-khalwat.html?showComment=1220188980000#c9146563259441438128#ixzz0bLZCZcVB

0 ulasan: